تاثیر ارتباطات سازمانی بر مدیریت بحران در شهرداری شهر اسفرین – پایان نامه


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۳ آذر ۱۳۹۵
نوع فایل
ورد (docx)
حجم فایل
5 مگابایت
تعداد صفحات
132 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
2747 بازدید
۴,۵۰۰ تومان

پایان نامه ای که هم اکنون پیش رو دارید در رابطه با تاثیر ارتباطات سازمانی بر مدیریت بحران در شهرداری شهر اسفرین تهیه و تنظیم شده است، از این پایان نامه می توانید به عنوان پایان نامه تحصیلی خود در مقطع کارشناسی و کارشناسی پیوسته رشته مدیریت استفاده نمایید و همچنین میتوانید از مطالب موجود در آن در تحقیق و پژوهش خود بهره مند شوید. فرمت این پایان نامه مایکروسافت ورد بوده و به راحتی قابل ویرایش مطابق سلیقه شما می باشد.

برای مشاهده مطالب موجود از قسمت پیش نمایش می توانید به فهرست مطالب پایان نامه دسترسی داشته باشید.

چکیده
تعداد کمی از سازمان ها به لزوم آماده ساختن خود برای رویارویی با بحران های احتمالی، پی برده اند. به همین ترتیب، برای مقابله با خطرات احتمالی، ساز و کارهای لازم را پیش بینی نکرده اند. این عدم توجه، باعث از بین رفتن سازمان های بسیاری شده است. بنابراین لازم است سازمان ها همواره خود را برای مواجه با خطرات احتمالی آماده نمایند. بهترین اقدام به کار گیری مدیریت بحران است.
مدیریت بحران دارای جنبه های زیادی است و مسائلی از قبیل فرهنگ سازمانی، ساختار، آموزش، تکنولوژی و … را در بر می گیرد، در این پژوهش به بررسی یکی از عناصر اصلی مدیریت بحران یعنی ارتباطات سازمانی پرداخته ایم است.
جامعه آماری این پژوهش، شهرداری شهر اسفرین است. مدیریت بحران در این ارگان از اهمیت زیادی برخوردار است.
این پژوهش بر اساس داده های جمع آوری شده در نیمه دوم سال ۱۳۹۳ و اوائل سال ۱۳۹۴ از نمونه ای متشکل از ۹۱ نفر از مدیران و کارشناسان شهرداری شهر اسفرین، انجام شده است.
نتایج تحقیق نشان می دهد که بین ارائه انواع اطلاعات از جمله دسترسی به اطلاعات به هنگام، صحیح، مناسب، کامل و سریع و همچنین کانال های ارتباطی و مدیریت بحران رابطه معنی داری وجود دارد؛ اما بین شاخص بازخور و مدیریت بحران رابطه ای وجود ندارد.

کلید واژه ها: ارتباطات سازمانی، بحران، مدیریت بحران

مقدمه
رویدادهای مهم دهه های اخیر جهان از نظر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، جغرافیایی و انسانی نشان می دهد که جوامع بشری پیوسته دستخوش حوادث طبیعی یا تمایلات مخرب انسان ها که باعث بروی بحران های گوناگون می شود بوده است. روزی نیست که اخبار مربوط به بحران های کوچک و بزرگی که در گوشه و کنار دنیا رخ می دهد در وسایل ارتباط جمعی منعکس نشود. این بحران ها ممکن است تا آنجا پیش برود که منافع داخلی و خارجی جوامع و یا اعتبار یک سازمان بزرگ را مورد تهدید قرار دهد (یقین لو، ۱۳۸۳:۵۵).
از آنجا که هر سازمانی در طول حیات خود بارها با بحران های گوناگون روبرو می شود، مدیران و تصمیم گیرندگان اصلی سازمان باید تمهیداتی بیاندیشند تا سازمان خود را همواره آماده مقابله با بحران های احتمالی کنند. بهترین اقدام به کارگیری مؤثر مدیریت بحران است. مدیریت بحران شامل تمامی اقداماتی است که برای مقابله سریع و مؤثر با بحران های احتمالی و کنترل اثرات مخرب آن ها مورد نیاز می باشد، است.
واژه مدیریت بحران از سال ۱۹۸۲ و پس از مواجه شدن شرکت جانسون با بحران عظیمی که حیات آن را به مخاطره انداخت، مورد توجه قرار گرفت. اقداماتی که این شرکت جهت مقابله با بحران بکار گرفت، سرآغازی برای انجام تحقیقاتی در زمینه مدیریت بحران بود.
در این تحقیق قصد داریم موضوع مدیریت بحران را در یکی از ارگان های کلیدی کشور – شهرداری – مورد بررسی قرار دهیم. در این پژوهش در تعریف بحران سازمانی، بین بحران (CRISIS) و واقعه ناگوار (DISASTER) تفاوت قائل می شویم. برنت اعتقاد دارد بحران توصیف کننده شرایطی است که در آن ریشه های پدیده می تواند مسائل و مشکلاتی مانند ساختارها و عملیات های مدیریتی نامناسب و یا شکست در تطابق با یک تغییر باشد در حالی که منظور از واقعه ناگوار این است که سازمان با تغییرات مصیبت بار پیش بینی نشده یا ناگهانی مواجه شده که کنترل کمی بر روی آن ها دارد (رضوانیف ۱۳۸۵:۲۲).
مدیریت بحران دارای جنبه های زیادی است و مسائلی از قبیل فرهنگ سازمانی، ساختار، آموزش، تکنولوژی و… را در بر می گیرد، در این پژوهش به بررسی یکی از عناصر اصلی مدیریت بحران یعنی ارتباطات سازمانی می پردازیم.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.