مقاله آماده امنیت و مبانی تجارت الکترونیک – مایکروسافت ورد


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۲۲ مرداد ۱۳۹۵
نوع فایل
ِDocx (مایکروسافت ورد)
حجم فایل
78 کیلوبایت
تعداد صفحات
63 صفحه
تعداد بازدید
1824 بازدید
۲,۹۰۰ تومان

مقدمه
اکنون توضیحاتی در مورد تجارت الکترونیک پرداخته، که یکی ویژگیهای مهم تجارت الکترونیک روان ساختن روشهای فعالیت و کاهش هزینه عملیات بازرگانی است. در تجارت بین المللی و الکترونیک دسترس آسان ومطمئن به اطلاعات وبرقراری ارتباط سریع با بازارها اهمیت و حساسیت خاصی دارد. با بهره برداری از تجارت الکترونیکی اطلاعات، هزینه تهیه اطلاعات و پردازش و کاربرد اطلاعات کاهش می یابد فاصله جغرافیایی و زمانی بازارها از میان می رود. امروزه با توسعه فزاینده فن آوری اطلاعات تجارت الکترونیکی به صورت یکی ازارهای محوری فعالیتهای بازرگانی در آمده است.

تاریخچه
آنچه را که شما در این فصل می خوانید این است که چگونه اینترنت می تواند در تجارت الکترونیک موثر باشد و دلایل بهره برداری از اینترنت در تجارت الکترونیک چیست؟ حال به تشریح هر یک از آنه می پردازیم.
اطلاعاتی این شبکه ARPANET نام گرفت. آرپانت اولیه دربردارنده مراکز پژوهشی ونهادهای نظامی بود که رایانه های انها به وسیله خطوط تلفن به هم متصل بودند. هدف اصلی از راه اندازی یک جنین مرکزی، ایجاد یک سیستم غیرمتمرکز برای ارتباطات پژوهشی بودبه طوری که حتی در شرایط اضطراری در صورتی که هر بخش از شبکه به هر دلیلی از کار می افتد سایر اجزا شبکه به فعالیت خود ادامه می دادند.
در سال ۱۹۷۱ آرپانت با تعداد اندکی رایانه فعالیت خود را شروع کرد. در سال ۱۹۸۴ تعداد رایانه ها به بیش از ۱۰۰ عدد رسید.
پژوهشگرانی که با آرپانت کار می کردند به شبکه های رایانه ای، سرعت بالاتر برای تحقیقات روی آوردند. در سال ۱۹۸۶ موسسه ملی علوم آمریکا شبکه بین المللی تاسیس کرد. در سال ۱۹۸۷ شبکه بین المللی اینترنت مشتمل بر بیش از ۱۰۰۰۰۰ دستگاه رایانه گردید. تعداد رایانه ها تا سال ۱۹۸۹ به ۱۰۰۰۰۰۰۰۰ رسید. در سال ۱۹۹۰ آرپانت به فعالیت خود خاتمه داد اما اینترنت رشد کرد و در سال ۱۹۹۲ به یک میلیون و در سال ۱۹۹۳ به دومیلیون رایانه مجهز گردید.
آمارهای موجود نشان میدهند که هم اکنون چیزی بیش از ۲۵ میلیون رایانه مستقیما به اینترنت متصل هستند و تعداد کاربران آن به حدود ۵۰۰ میلیون نفر رسیده است.
هدایت و پیشبرد اینترنت وگسترش آن به وسیله هیئت فعالیتهای اینترنت انجام می شود.

تجارت الکترونیک
تجارت الکترونیک عبارت است از مبادله اطلاعات تجاری بدون استفاده ازکاغذ است که در آن نوآوریها مانند مبادله الکترونیکی داده ها- پست الکترونیک وسایر فن آوریهای مبتنی بر شبکه به کاربرده می شود. تجارت الکترونیکنه تنها عملیاتی را که در انجام معاملات به طور دستی و با استفاده از کاغذ صورت میگیرد به حالت خود کار در می آورد. بلکه سازمان ها را یاری می کند که به یک محیط کاملا الکترونیک قدم بردارند و شیوه های کار خود را تغییر دهند.
در ظرف چند سال اخیر سازمانهای استفاده از تجارت الکترونیک را از اینترنت شروع کرده اند. اینترنت از لحاظ دیگری موجب پیشرفت تجارت الکترونیک شده است. استانداردهای تجارت الکترونیک هم اکنون در حال توسعه است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.