مقاله بررسی پلتفرم های آموزش الکترونیک در کشور ایران


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۹ خرداد ۱۳۹۵
نوع فایل
docx
حجم فایل
70 کیلوبایت
تعداد صفحات
10 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
2153 بازدید
۱,۹۰۰ تومان

در طی دهه گذشته، تعداد زیادی از سازمان ها و شرکت ها شروع به ارائه مسائل آموزشی و تربیتی از طریق اینترنت کرده اند. این سازمان ها شامل دانشگاه ها، مراکز یادگیری، مدارس متوسطه و سایر موسسات خصوصی می شوند. در این مقاله، هدف ما بررسی بر روی پلتفرم های رایج آموزش الکترونیکی است که در کشور ایران استفاده می شوند. آموزش الکترونیک در این مقاله به عنوان نوعی از یادگیری که در محل عمومی پلتفرم مبتنی بر وب فعال است تعریف می شود. به طور رایج، بیشترین روند تدریس و یادگیری در ایران متمایل به مدل سنتی کلاس های درس است. بیشتر پلتفرم های آموزش الکترونیک موجود در ایران سعی نموده اند با در نظر گرفتن نیاز های محصلین و کسب مجوز های مربوطه، منابع و مباحث آموزشی را از طریق فیلم هایی که غالبا در فرمت فلش می باشند ایجاد کنند که با این وجود، احساس می کنیم که حرکت انقلابی از آموزش الکترونیکی آغاز شده است.

خلاصه ای از مقدمه مقاله

پیشرفت در زیربنای فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) منجر به توسعه استفاده سراسری از وب در جهان شده است. گسترش دسترسی به آموزش و پرورش از طریق مفهوم آموزش الکترونیک تعریف دوباره ای بر روش های توزیع آموزش و پرورش در سراسر جهان و کشور ایران داشته است. آموزش الکترونیک، همانطور که در این مقاله مورد استفاده قرار گرفته است، به عنوان استفاده از فناوری برای بالا بردن آموزش و یادگیری آنلاین تحت وب تعریف شده است.
دانشگاهها و مؤسسات ایران به طور میانگین فعالیت خود را در زمینه یادگیری الکترونیک در خلال سالهای ۱۳۷۸-۱۳۷۷آغاز کرده‌اند، دانشگاه مجازی در ایران صنعتی نوپا در تکنولوژی آموزشی و آموزش از راه دور است اما مراکز و موسسات آموزشی به ویژه دانشگاهها در تلاش هستند تا هرچه سریعتر الگویی مناسب با ساختار آموزشی و فرهنگی کشور در زمینه آموزش الکترونیکی به منظور تاسیس دانشگاههای مجازی ارایه کنند.
پایان دهه ‪ ۱۳۷۰‬آموزش مجازی در دستور کار دانشگاه تهران قرار گرفت و پروژه‌هایی تحت این عنوان آغاز شد. سال ‪ ۱۳۸۰‬سایت آموزش مجازی دانشگاه تهران با ارایه ۹‬ درس برای دانشجویان روزانه راه‌اندازی شد و از نیم سال اول تحصیلی همان سال بهره‌برداری از آن آغاز شد.‬‬‬‬

این مقاله در قالب مایکروسافت ورد بوده و به طور کاملا قابل ویرایش می باشد و ساختار استاندارد جهت ارائه به عنوان یک مقاله علمی را داراست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.