مرجع خلاقیت در گرافیک – مقاله آماده کامل – فرمت ورد


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۴ آذر ۱۳۹۵
نوع فایل
ورد (docx)
حجم فایل
7/6 مگابایت
تعداد صفحات
102 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
1996 بازدید
۹,۹۰۰ تومان

مقدمه
آگاهانه، هنرمندان بصری با استفاده از مفاهیم و تصاویر زندگی روزمره دائماً به اندوختۀ خلاقیت خود می افزایند. هنگامی که هنرمند به دنبال ایده ای برای یک طرح است، ترکیبات و اقتباسات تازه ای ار عناصر موجود در این اندوخته حاصل می شود.
در میان این ایده ها، آن هایی نظر بیننده را به خود جلب می کنند که در میان رسانه های امروزی، اصیل منحصر به فرد باشند. هنرمند و طراح موفق کسی است که پیوسته بتواند این تصاویر را پیدا کند و از گرایش های متداول آگاه باشد و از آنجایی که ایده ها تازه از پیکر بندی مجدد منابع قدیمی حاصل می شوند (البته ایده های تازه سبک و سیاق مختص خود را عرضه می کنند)، می توان گفت که اثر گذار ترین طراحان و تصویر سازان آن هایی هستند که ژرف ترین اندوختۀ خلاقیت را دارند و بیشترین استعداد را در خلاقیت بخشیدن به مفاهیم و تصاویر موجود دارند.
ممکن نیست که یک هنرمند هر بار که به دنبال ایده ای برای طرحی جدید است محتویات محفظۀ خلاقیت خود را وارسی کند. ایده های مفید مشخصی به ذهن می رسند حال آن که بقیه مخفی باقی می مانند. این دشواری در بازیابی ایده های درست در زمان مناسب، مانعی آشکار بین هنرمند و ایدۀ مؤثر است، مشکلی که به فشار تحویل به موقع پروژه اضافه می شود.
این تحقیق به روند خلاقی که در کار تمامی هنرمندان به طور شخصی وجود دارد، آسیبی نمی رساند؛ با این حال، با قرار دادن صدها پیشنهاد بصری و مفهومی در برابر چشمان هنرمند، روند خلاقیت او را بر می انگیزاند، بسط می دهد و آن را تسریع می بخشد. به بیان ساده و ابزاری است برای افزودن به موجودی محفظۀ خلاقیت، ایده های سودمند را آشکار می سازد و جرقه ای برای تبدیل ایدۀ خوب به ایدۀ عالی می باشد.
این تحقیق برای طراحان گرافیک، تصویر سازان، کارگردانان هنری و هر فرد حرفه ای که در خلق رسانۀ بصری دخیل است، مناسب است. دانشجویان نیز از این تحقیق نه تنها به عنوان وسیله ای برای بسط خلاقیت خویش استفاده می کنند بلکه به آن به عنوان منبعی مصر از تکنیک ها و سبک های گرافیکی، نگاه می کنند.
هنگامی که احساس می کنید چشمۀ خلاقیت تان خشک یا کم آب شده است از این مطالب به عنوان حلال مشکلات استفاده کنید.

این مقاله کاملا قابل ویرایش بوده، در فرمت ورد می باشد و دارای فهرست مطالب می باشد. شما عزیزان می توانید آن را مطابق با سلیقه خویش ویرایش و ارائه نمایید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.