مقاله آماده توانمند سازی منابع انسانی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۹ خرداد ۱۳۹۵
نوع فایل
docx
حجم فایل
156 کیلوبایت
تعداد صفحات
18 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
2154 بازدید
۱,۹۰۰ تومان

چکیده
امروزه اهمیت منابع انسانی بر کسی پوشیده نیست و سازمان ها برای بقا در محیط پیچیده و پر چالش به نیروی انسانی توانمند و خلاق نیازمند هستند. توانمندسازی و توسعه منابع انسانی یک رویکرد مدیریتی است که در آن به کارکنان تفویض اختیار میشود تا خودشان تصمیم بگیرند و در تصمیمات سازمان مشارکت داشته باشند. کارکنان دارای استعدادهای بالقوه ای هستند که توانمند سازی به بالفعل شدن آن کمک میکند مدیران با استفاده از سطح توانمند سازی کارکنان می توانند برای بهبود و توسعه توانمندیهای نامطلوب کارکنان و استفاده بهتر از این منبع سازمانی برای کسب اهداف سازمان استفاده نمایند. هدف این مقاله پرداختن به بحث توانمندسازی منابع انسانی، مزایا، موانع و اصول و فرآیند آن در سازمان میباشد و در نهایت الزامات و راهکارهای توانمندسازی بیان شده است.

مقدمه
بی تردید منابع انسانی در همه اعصار و قرون، مهمترین عامل دستیابی به توسعه بشمار میرفته و همواره بعنوان موتور توسعه مطرح شده است. در عصر حاضر نیز که بشر به پیشرفتهای فوق العاده در زمینه علوم و تکنولوژی دست یافته، به رغم نقش تکنولوژی در تحقق توسعه اقتصادی و صنعتی، نه تنها از اهمیت منابع انسانی کاسته نشده بلکه توجه به موضوع منابع انسانی بعنوان خالق و بکار گیرنده فن آوری، ضرورتی روز افزون یافته است
مهم ترین رکن هر نظامی را نیروی انسانی تشکیل می دهد که می تواند کشور را به سوی اهداف توسعه هدایت کند. استفاده صحیح از نیروی انسانی به مثابه ارزشمند ترین و بزرگترین ثروت هر جامعه به صورت مسئله ای حائز اهمیت همواره مورد توجه دولت ها بوده است، به عبارت دیگر می توان گفت که انسان هم هدف توسعه و هم عامل آن محسوب می شود و تحقق اهداف توسعه تا حد قابل توجهی به نحوه ی اداره و مدیریت این ثروت و منبع حیاتی بستگی یافته است.

فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
مفهوم توانمند سازی
ضرورت و اهمیت توانمند سازی نیروی انسانی
مزایای توانمند سازی نیروی انسانی
توانمند سازی در سازمانهای یادگیرنده
برنامه های توانمند سازی
تفویض اختیار
فرآیند توانمند سازی
تعریف و ابلاغ
آموزش
تطبیق ساختار سازمان
ارزیابی و اصلاح
مدل ملهم Melhem
عوامل موثر بر توانمند سازی
اصول توانمند سازی
الزامات مورد نیاز در توانمندسازی
رهنمودهایی برای توانمند سازی کارکنان در سازمان
نتیجه گیری
منابع

 

این مقاله کاملا قابل ویرایش بوده و دارای صفحه مشخصات فردی و فهرست مطالب می باشد و می توانید آن را مطابق با سلیقه تان ویرایش نمایید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.