مقاله آماده پردازنده – واحد پردازش مرکزی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۸ خرداد ۱۳۹۵
نوع فایل
docx
حجم فایل
60 کیلوبایت
تعداد صفحات
10 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
1745 بازدید
۲,۹۰۰ تومان

پردازنده یا واحد پردازش مرکزی یا به اختصار CPU دارای دو واحد اصلی به نام واحد محاسبه و منطق و واحد کنترل است که واحد محاسبه و منطق محاسبات ریاضی و عملکرد های منطقی را انجام می دهد و واحد کنترل مدیریت و کنترل سایر اجزای رایانه را بر عهده دارد.

پردازشگر می تواند عملیات محاسباتی را با سرعت زیاد و دقت بالا انجام دهد. واحد پردازش مرکزی یک مجموعه خاص از دستورالعمل ها را اجرا می کند که به آن Instruction set یا مجموعه دستورات گفته می شود. این دستورالعمل ها برای اجرا باید به حافظه اصلی منتقل شوند تا به وسیله پردازشگر قابل اجرا باشند. هر دستورالعمل داده های خاص خود را دارد. برای اجرای هر دستورالعمل CPU نیاز به دانستن آدرس دستورات و داده های مرتبط با آنها در حافظه دارد. نام دیگر دستوراتی که CPU می تواند اجرا کند opcode می باشد. هنگام طراحی پردازشگر، opcode ها مشخص شده و در پردازشگر قرار می گیرند. اغلب پردازنده ها یک سری دستورالعمل های مرتبط با هم را اجرا میکنند که به آنها برنامه گفته می شود. یک برنامه شامل چندید دستورالعمل است. برنامه ها باید جهت اجرا شدن به حافظه منتقل شوند. هر برنامه دارای چهار مرحله اجرا می باشد. پردازنده های اولیه را بر اساس اجرای دستورات به دو دسته RISC و CISC تقسیم می کنند.

فهرست مطالب
مقدمه
مشخصات پردازنده
حافظه نهان سطح یک (L1)
حافظه نهان سطح دو (L2)
حافظه نهان (L3)
حافظه های ثبات
کمک پردازنده
گذرگاه
گذرگاه داده
گذرگاه آدرس
گذرگاه کنترل
مراحل اجرای دستورالعمل ها توسط پردازنده
آشنایی با انواع سوکت ها
سوکت ZIF
سوکت LGA
خنک کننده
نسل های پردازنده

این مقاله به صورت کاملا قابل ویرایش بوده و می توانید آن را مطابق با سلیقه خود ویرایش نمایید و همچنین دارای صفحه مشخصات فردی و فهرست مطالب می باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.