نقش مشاوره ای کارکنان مدرسه در اقدامات یاورانه مشاوره ای به دانش آموزان – مقاله آماده


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۳ آذر ۱۳۹۵
نوع فایل
ورد (docx)
حجم فایل
84 کیلوبایت
تعداد صفحات
12 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
2359 بازدید
۵,۹۰۰ تومان

چکیده
ضرورت مشاوره در دبستان
در ابتدایی نمونه های رفتاری دانش آموزان رو به ثابت شدن می رود و موقعی که به دبیرستان می رسد تغییر مسیر آنها کار مشکلی است و مشکلاتی که در دورۀ ابتدایی وجود دارند در دبیرستان حاد و مزمن خواهند شد و مشاور ناگزیر است وقت بیشتری برای رفع مشکل دانش آموز صرف نماید. در سنین ابتدایی عواطف و احساسات بچه ها در مقایسه با سنین بعدی انعطاف پذیر است و اقدامات راهنمایی برای پروردن یک شخصیت کامل، سلامت و مطلوب خواهد بود و هر اقدامی که به منظور رفع مشکلات شخصیتی و عاطفی فرد به عمل آید در بهبود آینده او مؤثر خواهد بود به عقیدۀ «بار» معلم ابتدایی ولو متخصص هم در دبستان باشد، حکم قلب برنامۀ راهنمایی را دارد و دیگر کارکنان مدرسه هم نقش مهمی در این زمینه به عهده دارند.

مقدمه (تاریخچه)
راهنمایی که معنی لغوی آن هدایت و ارشاد و اداره کردن است مفهوم گسترده دارد. راهنمایی به صورت اندرز دادن، نصیحت کردن و نظایر آن در طول تاریخ تمدن بشر بوسیله پدر و مادر، پیشوایان مذهبی، معلمان و بسیاری افراد دیگر انجام می شده و مشاوره در درجۀ اوّل میان روحانیون و در درجۀ دوم بین مشاوران طبی و حقوقی رواج داشته است. ولی راهنمایی و مشاوره به معنای تخصصی امروز از اوایل قرن بیستم به تدریج معمول گردیده است. راهنمایی با صنعتی شدن کشورها و ماشینی شدن مشاغل به صورت راهنمایی حرفه ای آغاز و به تدریج دامنۀ وسیعتری پیدا کرده است و مسائل روانی، اجتماعی، تحصیلی و تربیتی را شامل می شود. به طور کلی این فکر که راهنمایی یکی از وظائف اصلی مدارس می باشد بعد از جنگ دوم قوت گرفت و امروز در اغلب کشورها، مدارس نیاز به یک مشاور را احساس و اهمیت مسئلۀ راهنمایی را درک می کنند.

فهرست مطالب
چکیده
ضرورت مشاوره در دبستان
مقدمه (تاریخچه)
مشاوره چیست؟
انواع مشاوره
روشهای مشاوره
روش مستقیم
روش غیر مستقیم
روش انتخابی
کارکنان مدرسه در نقش راهنمایی
مدیر مدرسه و نقش وی در راهنمایی
معاونان مدرسه و وظایف آنان در برنامۀ مشاوره
معلمان و نقش آنان در برنامه مشاوره
مربی تربیتی و نقش وی در برنامۀ مشاوره
نتیجه گیری
منابع و مأخذ

این مقاله کاملا قابل ویرایش بوده، در فرمت ورد می باشد و دارای فهرست مطالب می باشد. شما عزیزان می توانید آن را مطابق با سلیقه خویش ویرایش و ارائه نمایید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.