پایان نامه – اثرات تنبیه و تشویق در افزایش بهره وری


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
نوع فایل
docx
حجم فایل
2/546 مگابایت
تعداد صفحات
207 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
3229 بازدید
۶,۹۰۰ تومان

پایان نامه کامل بررسی اثرات برقراری تنبیه و تشویق در افزایش بهره وری و کارایی نیروی انسانی که برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد در گروه آموزشی مدیریت ارائه شده است. این پایان نامه طبق آیین نامه دانشگاه آزاد اسلامی ویرایش گردیده است و تمامی موارد ذکر شده در آیین نامه در ویرایش رعایت شده اند. این پایان نامه دارای صفحات مشخصات به زبان انگیسی و فارسی، تقدیر و تشکر، فهرست مطالب، جداول، تصاویر و … می باشد که می توانید آنها را به دلخواه ویرایش نموده و از آن جهت ارائه استفاده نمایید.

خلاصه مقدمه پایان نامه:

کاربرد سیستم های تشویق و تنبیه سابقه بسیار طولانی دارد، در حقیقت از زمانی که انسانها به تنهایی از عهده انجام کارهای بزرگ برنیامده و مجبور به همکاری به صورت گروهی بودند، شروع گردید و تشویق و تنبیه در ایجاد انگیزش به عنوان یک تکنیک مؤثر مورد استفاده قرار گرفت و در حال حاضر نیز به عنوان یکی از اهرم های اصلی و اساسی علم مدیریت مطرح می باشد. مهمترین تأثیر تشویق و تنبیه سنجیده و معقول در سازمان ها، بر وجدان کاری افراد می باشد و چنانچه افراد بدون ضابطه تشویق یا تنبیه شوند، به شدت وجدان کاری شان آسیب خواهد دید. اغلب، تشویق و تنبیه در اذهان عموم کارکنان مختصات مادی و مالی ایجاد نموده است، اما آنچه که در اینجا مد نظر است معنی لغوی و مفهومی تشویق است که معمولا با یکدیگر مترادف است که اغلب نیز به آن توجه نمی شود. تشویق به معنای شور آفرینی است این معنی ما را به جریان تشخیص امر نیکو و فعالیت توام با فضیلت برای آنان رهنمون می سازد. متأسفانه در سازمان های اجتماعی امروزه، این معنی به دلیل یکنواختی و سیر نزولی بهره وری در افراد کم رنگ شده و ابزار شوق آوری را به جای آن حاکم نموده اند، تا جایی که با استمرار این وضع و پایداری آن، به تدریج پاداش ها به عنوان تقویت کننده رفتار مثبت، اثر خود را از دست داده اند و هر فرد انتظار دارد حتی برای ایفای وظایف معمولی خود پاداش بگیرد. البته اهمیت مسایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از نظر هیچ کس پنهان نیست ولی حتی با توجه به این مسایل نباید از مبانی وجود رفتار غافل ماند. زیرا حتی «احسان» یک بعدش مادی است. به بیان دیگر انسانی بنده احسان است و همین احسان آنچنان فرد را مشتاق می کند که «ان الانسان عبید الاحسان» می شود. در تنبیه باید حالتی به وجود بیاید که در فرد خود سرزنشی تقویت گردد. زیرا چه عاملی بهتر از این که انسان شرایطی را فراهم سازد که در درون، خود را تنبیه کند.
تأثیر تشویق و تنبیه در رفتار کارکنان به عنوان دو عامل انگیزاننده و بازدارنده از دیر باز مورد استفاده قرارگرفته است. آنچه مسلم است انجام پژوهش در این خصوص در راستای اهداف محقق و پاسخ به سؤالاتی چون، ماهیت تشویق و تنبیه چیست و هر کدام چه تأثیری در رفتار دارد و در سازمانهای اداری کاربرد این دو عامل چگونه است، و مدیران برای بهبود رفتار کارمندان خود به چه نحوی از این دو عامل می توانند استفاده کنند، می باشد. لذا پاسخ به این سؤالات مستلزم بررسی علمی تشویق و تنبیه و عواملی است که به عنوان اهرم های انگیزشی در سازمان توسط مدیر به کار گرفته می شوند. به طور قطع آثار تشویق و تنبیه به حدی زیاد است که هیچ سازمانی بدون استفاده از آن نمی تواند به کارایی مطلوب دست یابد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.