شناسایی ورتبه بندی عوامل موثربرتوسعه نمایشگاههای تخصصی بین المللی درتوسعه صادرات کشور – پایان نامه مدیریت


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۵ آذر ۱۳۹۵
نوع فایل
ورد + پاورپوینت
حجم فایل
5/3 مگابایت
تعداد صفحات
133 صفحه + 88 اسلاید
دسته بندی
تعداد بازدید
1727 بازدید
۵,۹۰۰ تومان

این پایان نامه بر طبق قواعد و قوانین دانشگاه آزاد اسلامی تهیه و تدوین شده است، البته کاملاً قابل ویرایش می باشد و شما عزیزان می توانید آن را مطابق سلیقه خودتان ویرایش نموده و ارائه نمایید. همچنین می توانید از مطالب موجود در آن جهت استفاده در پایان نامه خودتان بهره ببرید.

در کنار فایل قابل ویرایش با فرمت ورد فایل پاورپوینت ارائه تهیه شده جهت جلسه دفاعیه نیز موجود است.

از بخش دانلود پیش نمایش می توانید فهرست مطالب کامل پایان نامه را مشاهده نمایید.

چکیده

نمایشگاههای بین المللی بعنوان یکی از مجاری و کانالهای معرفی کالاهای تولید شده و انتقال تکنولوژی در دنیا از اهمیت خاصی برخوردار هستند توجه به موفقیت نمایشگاهها علی الخصوص نمایشگاههای تخصصی بین المللی که حدود ۹۵ درصد کل نمایشگاهها را در بر می گیرد، می تواند نقش بسیار موثری را در فرآیند توسعه صادرات غیرنفتی داشته باشد. از آنجا که هدف اصلی از انجام این تحقیق، بررسی عوامل موثر بر موفقیت نمایشگاههای تخصصی بین المللی صادراتی می باشد، ابتدا با توجه به اهداف برگزاری نمایشگاههای بین المللی و با جمع آوری نظرات خبرگان، اندیشمندان و صاحب نظران امر نمایشگاهی و از طریق پرسشنامه خبره، به شناسایی عوامل موثر اقدام گردید و سپس در ادامه با توزیع ۳۰۰ عدد پرسشنامه اصلی در جامعه آماری و جمع آوری آن و استفاده از روش تحلیل عاملی و بهره گیری از نرم افزار SPSS به تعیین عوامل موثر بر موفقیت نمایشگاههای بین المللی پرداخته شد و با توجه به ارزش ویژه بدست آمده از فرآیند استخراج و تجزیه و تحلیل آن به چهار عامل ذیل با اولویت اول تا چهارم دست پیدا کرده ایم.۱- توجه به مدیریت و هدایت عملکردی نیروها و تبلیغات حرفه ای و تخصصی۲- شفاف سازی برای مشارکت کنندگان و لزوم نظام حمایتی و رعایت اصول بازرگانی و نمایش کالا۳- توجه به شرایط حاکم بر جامعه و همکاری و مشارکت همه عوامل درگیر نمایشگاه۴- توجه به زمان و فضای برگزاری نمایشگاه.
مقدمه
دستیابی به رشد اقتصادی پایدار و توسعه همه جانبه، نیازمند پیروی از الگوهای مناسب توسعه اقتصادی می باشد. تجربه کشورها، علی الخصوص شرق آسیا، بیانگر این موضوع است که این کشورها از الگوی توسعه صادرات به نحو درست بهره برداری کرده اند تا به رشد اقتصادی بالا و پایدار دست یافته اند. برای کشور ما که اقتصاد آن همواره به لحاظ کسب درآمدهای ارزی به تولید و صادرات نفت وابسته بوده است و با توجه به نوسانات قیمت نفت در دو برنامه گذشته و میزان ذخایر نفتی و توانایی صدور آن برای کشور، سیاست جایگزینی صادرات غیرنفتی جهت تامین ارز مورد نیاز کشور یعنی صنایع داخلی را تشویق به تولید کالاهای وارداتی و صدور دیگر کالاها به کشورها بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است. در این راستا هر آنچه که بتواند به توسعه صادرات غیرنفتی کمک کند میبایست مدنظر سیاستگذاران، برنامهریزان و فعالان اقتصادی قرار گیرد. یکی از ابزارهای مهم برای رونق بخشیدن به صادرات و انجام فعالیت موثر در تبلیغات و بازاریابی کالاها و خدمات، نمایشگاهها میباشند. با توجه به نظرات کارشناسان اقتصادی و بازرگانی از موثرترین نمایشگاهها در توسعه صادرات غیرنفتی، برگزاری نمایشگاههای تخصصی (صادراتی) بین المللی است که این تحقیق به بررسی عوامل موثر بر موفقیت آن میپردازد.
بیان مسئله پژوهش
نمایشگاهها ابزارگفتگوهای چند منظوره است که امکان حصول و نیل به اهداف ارتباطی به منظورتوسعه فعالیتها را فراهم می آورد.امروزه کارشناسان و صاحب نظران عرصه های اقتصادی در بررسی و تحلیل موضوعهای مربوط به توسعه، به ویژه صادرات غیرنفتی بر این باورند که رونق صادرات در افزایش تولید ناخالص داخلی، ارزآوری، ایجاد اشتغال و در نهایت رهایی از وابستگی اقتصاد نفت بسیار تاثیرگذار بوده است و می بایست مورد حمایت نیز قرار گیرد. بر این اساس برای نیل به چنین اهدافی، نباید از ابزار کارآمدی چون نمایشگاههای بین المللی غفلت ورزید. امروزه نمایشگاهها نقش بسیار مهمی را در بازاریابی بین المللی بازی می کنند، زیرا امکان مقایسه سریع میان کالاهای تولید شده را در یک مکان فراهم می سازد. حضور در نمایشگاه موثرترین وسیله برای ارتباط با بهره بردار تولید و شناساندن کالاهای تولیدی، صادراتی، خدماتی و یافتن بازارهای جدید میباشد. در قرن بیست و یکم اکثر کشورها، مخصوصاً کشورهای در حال توسعه بیشترین کوشش خود را در جهت توسعه صادرات به کار می گیرند تا بتوانند حداقل نیازهای ارزی خود را تامین نمایند از آنجا که دولت مردان ایران برنامه اقتصاد بدون نفت را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده اند ضرورت تجدید نظر در مسایل اقتصادی به ویژه برگزاری نمایشگاهها که از ابزارهای مهم، با هدف شناسایی بازارهای هدف و نفوذ در آنها می باشد، بیش از پیش اجتناب ناپذیر شده است. مسئله مهمی که دیر زمانی است به فراموشی سپرده شده است و برگزاری نمایشگاههای موفق که متضمن رسیدن به موارد ذیل است در نظر گرفته نمی شود.
– افزایش توان صادراتی
– آشنایی تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی با دیدگاهها و انتظارات خریداران خارجی
– افزایش آگاهی و اطلاعات خریداران خارجی از کالاها و خدمات شرکتهای ایرانی
– افزایش اطلاعات تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی از شرایط بازارهای خارجی
– شناسایی کشورهای رقیب و بازارهای هدف

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.