مقاله تقویت و توسعه مهارت ارتباطی در مدیران


در حال بارگذاری
۱۵ تیر ۱۳۹۵
docx (مایکروسافت ورد)
63 کیلوبایت
18 صفحه
670 بازدید
۱۹۰۰ تومان
خرید

مقدمه

همه ما در محیط کارمان از فرصت‌های یکسانی برخورداریم. اما تنها کسانی مسیر ترقی را به سرعت طی خواهند کرد که به «مهارت‌های ارتباطی» مجهز باشند. چنین افرادی، قدرت بیان خوبی دارند؛ خود را به درستی مطرح می‌کنند؛ در شرایط مختلف و یا افراد مافوق، همتراز و زیردستی ارتباطی مناسب و مؤثر برقرار می‌کنند. بعضی از کارکنان آن قدر مهارت‌های ارتباطی را خوب می‌دانند و به شیوه‌ای مؤثر به کارمی‌گیرند که شخصیتشان همانند یک آهن‌ربا همه را به خود جذب می‌کند! شما چطور؟

هر یک از ما به عنوان فردی که سرپرستی کارکنان یک سازمان را برعهده داریم، هر روزه با کارمندان، ارباب رجوع، مسؤولان مافوق،‌ همکاران و مردم عادی در زمینه فعالیت‌های سازمانی تماس داریم و به گفت و گو می‌نشینیم. گفت و گو یک رویکرد ارتباطی مستقیم و رودررو می‌باشد که می‌‌بایست منطبق با قواعد آن اجرا شود. تنها در این صورت است که گفت و گوهای ما در پیشبرد فعالیت‌ها و تحقق هدف‌های سازمانی مؤثر واقع خواهد شد.

فهرست مطالب
۱- مقدمه
۲- طرح ریزی گفت و گو
۳- گفت و گوی آمرانه، هرگز!
۳-۱- درخواست غیرمستقیم
۳-۲- درخواست مستقیم
۴- انگیزشگری گفت و گو
۵- ابراز وجود
۵-۱- خصوصیات افرادی که به وسیله ارتباط بیانی ابراز وجود می‌کنند
۵-۲- خصوصیات افرادی که با ارتباطات رفتاری ابراز وجود می‌کنند
۶- فنون ابراز وجود
۷- سخنرانی
۸- مصاحبه: ارتباطی چهره به چهره

این مقاله دارای صفحه مشخصات فردی و فهرست مطالب بوده و به طور کامل قابل ویرایش و در قالب Word می باشد و می توانید آن را مطابق با سلیقه خودتان ویرایش نمایید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.